Ahlan Wasahlan

~Teman Sejagat~

Sunday 14 October 2012

~Sejuta nafas Cinta~





      Sering aku tertanya,apakah itu CINTA?? adakah ianya hanya satu ungkapan yang bisa membuatkan dua hati bersatu?? adakah ianya hanya ucapan semata-mata yang bermain di bibir insan berhati sepi..maka, aku telah berusaha mencari makna di sebalik perkataan itu..meninggalkan segala-galanya yang ku miliki semata-mata untuk mencari makna kata itu..segala onak duri ku tempuh..lautan badai ku redah...aku terkandas di hamparan sunyi...

     Aku menangisi nasib diri...masih belum ku temui jawapan yang ku cari-cari...lantas ku bangun. Bertekad dalam diri untuk terus mencarinya...aku meneruskan perjalanan....berjuta-juta batu jauhnya. Saat itu, aku tidak mengenal erti putus asa. Aku biarkan diriku lelah sendirian..dan akhirnya,,aku pasrah...

     Aku melangkah longlai...menyusuri denai, mengharung arus deras sungai yang setia mengalir tanpa henti.Pelbagai rintangan yang aku hadapi untuk kembali ke tempatku....setelah berbulan-bulan lamanya,,aku smpai jua akhirnya...

     Di hadapanku,ramai orang berkumpul..menanti kepulanganku dengan air mata kegembiraan...di situ juga,,aku rebah..berlutut menangis kerana malu telah meninggalkan mereka yang masih setia di sisi...

     Aku sedar..rupa-rupanya, CINTA itu x perlu dicari..ianya datang sendiri dari lubuk hati terdalam..maka,,setelah itu,aku berjaya merungkai segala-galanya...CINTA itu abstrak kehidupan..yang mewarnai dan meredupkan hidup insan...pelbagai CINTA ku temui....apakah dia???

     CINTA ibu dan bapa...CINTA luhur yg tiada gantinya hingga akhir hayatku...pengorbanan mereka,,tidak dapat dinilai dengan emas permata.tidak jua boleh dibeli dengan harga seberapa pun...kerana merekalah aku berjaya menjejakkan kaki di dunia ini,,kerana mereka aku menjadi manusia,,kerana mereka aku dibentuk menjadi insan berguna di mata dunia. Ah,,betapa rendah diriku rasa bila mengenangkan wajah2 mulus mereka....TERIMA KASIH CINTA... kerana ia amat membahagiakan...

     CINTA sahabat....redup cintanya membuai taman hati untuk terus setia bersamanya...kala senang,kala susah..di mana jua keberadaannya. Kerana CINTA sahabat, aku mengerti erti SAHABAT SEJATI..di mana perlu ku cari dan aku harus memahami dirinya jua...biarpun dia sering ku sakiti,dia masih tetap di sisi..sedangkan lidah lagi tergigit..apatah lagi diriku insan yang lemah ini...maafkan diriku sahabat,,kerana aku alpa tentang kehadiran CINTA mu itu... TERIMA KASIH CINTA....kerana aku telah menyedari akan hadirnya CINTA sahabat2ku...

     CINTA ALLAH s.w.t.....betapa agungnya CINTA itu ku rasa...betapa kerdilnya diri ku ini mengenangkan CINTANYA yang tidak ku sedari...aku insan yang hina dina ini diCINTAINYA....setelah apa yang telah kulakukan,,CINTANYA terhadapku tidak pernah kurang walau sedikitpun...masyaALLAH...betapa agungnya CINTAMU....TERIMA KASIH CINTA...kerana mendekatkan diriku dengan penciptaku...

     Maka,dengan itu...telah ku ubah diriku agar menjadi lebih baik dari hari-hari semalam...telah ku tekadkan diriku untuk menjaga CINTA ini sebaik mungkin...kerana aku tidak mahu kehilangan CINTA-CINTA itu...yang telah membahagiakan diriku tanpa aku sedari....


~~~TERIMA KASIH CINTA.....untuk segala-galanya~~~

.:: HARGAI CINTA DI SEKELILINGMU KERANA CINTA ITU ADALAH SATU ANUGERAH::.

Nukilan,,
~~Naz Atiqah...9.30 / 9 Disember 2010...~~





**trjumpa di notes lama kt FB..=)

No comments:

Post a Comment