Ahlan Wasahlan

~Teman Sejagat~

Sunday, 16 February 2014

~Tarbiyah itu manis...Part 3..~

AHLAN WASAHLAN semester 6!

      Semua orang impikan untuk hidup senang. Betul tak? Iye la tu. Siapa tak nak hidup senang kan? Tapi kena ingat, tak susah nak senang. Tak mudah nak susah. Eh, betul tak ayat tu..Lantak la ^_^
Alhamdulillah...5 semester dah berlalu. Sekejap je masa. Masih dapat rasa aura-aura first year dulu, haha. Ada 3 semester lagi untuk dihabiskan. Insya-Allah, Allah akan permudahkan urusanku nanti.

     5 semester. Bukan satu jangka masa pendek. Macam-macam yang berlaku sepanjang 5 sem aku kat U ni. Macam-macam jenis manusia yang aku jumpa sepanjang aku kat sini. Subhanallah...Maha suci Allah yang menjadikan jalan hidup aku, sebuah perjalanan yang mampu memberi manfaat kepada orang lain. Walaupun cuma sedikit. Ya, aku akui.. Aku bukanlah manusia yang sempurna. Orang-orang selalu akan mengharapkan yang sempurna je kan? Mungkin mereka lupa, hanya Nabi Muhammad S.A.W. sahaja manusia yang sempurna kat atas muka bumi ciptaan Allah ni.

    Perjalanan menuntut ilmu..ada pahalanya. Beruntung andai kita tergolong dalam golongan yang syahid ketika menuntut ilmu. Tapi layakkah kita untuk tergolong dalam golongan tu? Kadang-kadang, aku tanya diri balik. Apa yang aku buat sepanjang 5 semester aku kat U ni? Muhasabah diri banyak-banyak..Allah...

    Alhamdulillah. Aku punya usaha. Ada peningkatan dalam prestasi aku. Masih ada 3 semester untuk kejar kejayaan. Tak3!!! Sampai bila-bila...sampai aku mati, aku nak berjaya. Tu azam aku sejak dulu. Sejak aku mula melangkah ke sekolah sampai la kat universiti sekarang nie.

     Memang aku banyak buat dosa. Aku akui yang tu. Dan banyak kali juga aku bertaubat. Minta supaya Allah bantu aku untuk bangkit jadi hambanya yang solehah. Tapi pasti, ada je halangan untuk aku istiqamah. Tapi tak ape. Itu tarbiyah dari Allah. Aku diuji dan teruji dengan semua yang berlaku. Kadang-kadang, bila iman rapuh, aku menangis sendirian....aku menangis....dan terus menangis...

    Itu yang mampu aku buat. Iman aku masih lemah. Terlalu rapuh untuk hadapi setiap ujian dan cubaan yang Allah beri. Tapi aku yakin..Aku yakin semua tu Allah hadiahkan supaya aku mampu berdiri atas kaki sendiri. Jadi hamba yang terbaik buatNYA...dan jadi umat Rasulullah yang lebih baik dari sebelumnya..

Allah.... :'(

Monday, 13 January 2014

Syahwat Lelaki Teransang 30 Kali Sehari ~

Sedarlah Wanita Saya tertarik benar dengan khutbah Jumaatdi tempat saya (Balai Islam, Flet Pekeliling) 15 Jun lalu. Isunya mengenai kewajipan menutup aurat. Disebabkan semua jemaah lelaki, khatib mengingatkan jemaah supaya memberitahu anak isteri supaya menjaga aurat masing-masing.
1. Ada yang pakai tudung singkat. Julurnya diikat ke belakang. Atau diikat ke leher. Maka nampaklah 'kegebuan' leher dan dadanya. Sedangkan dalam khutbah tadi, khatib membacakan ayat al-Quran yang meminta wanita melabuhkan tudung, menutup bahagian dada mereka.
2. Ada pakai tudung, tapi pakai T-shirt pendek. Malah ada yang pakai T-shirt tanpa lengan. Sudah tu ketat pula. Bukankah lengan itu aurat. Bahaya mendedahkan lengan yang 'gebu' itu. Yang dahsyatnya, ada pakai T-shirt singkat yang dipadankan dengan jeans terlondeh. Jadi apabila membongkok atau duduk, nampak seluar dalam, malah kadang-kadang alur bontot.
3. Ada pakai tudung, tapi pakai jeans teramat ketat. Alur punggung pun terbelah dua. Bentuk bontot pun terserlah. Apa nak jadi ni?
4. Ada yang pakai tudung, tapi pakai kebaya ketat. Tidak cukup dengan tu pakai 'kain koyak' pula. Apabila berjalan, terserlahlah 'kegebuan' betis malah kadang-kadang paha pun tersembul.
5. Ada yang pakai tudung, tapi pakai kain singkat, macam skirt mini. Kaki bukan auratkah? Pakailah stokin!!!!!!!
6. Ramai perempuan pakai tudung, tapibermekap tebal dan berwangi-wangian. Bibir merah menyala. Menunjukkan aksi seksi pula tu.
7. Ada perempuan bertudung, 'merendek' pula dengan pacar di bangku stesen bas dan pusat beli-belah. Ini menjatuhkan imej wanita bertudung.
8. Ramai perempuan suka pakai kasut bertumit tinggi. Apabila berjalan berbunyilah, tang, tang, tang.

Dalam khutbah tadi, khatib memberitahu tidak boleh timbul bunyi yang boleh menaikkan syahwat lelaki."Di Akhir zaman, wanita berpakaian, tetapi hakikatnya mereka berbogel...."
Berkenaan syahwat lelaki ini, saya berpendapat kebanyakan perempuan tidak memahaminya.Ini kerana perempuan dan lelaki tidak sama dari segi biologi keinginannya.Lelaki mudah saja naik syahwatnya sedangkan perempuan tidak. Kebanyakan perempuan ingat lelaki macam dia. Itu tidak benar sama sekali.

Seorang rakan saya memberitahu, satu kajian mendapati lelaki terangsang secara puratanya sebanyak 30 kali sehari. Ini adalah semulajadi. Bukan dibuat-buat. Jadi bukan sesuatu luar biasa jika lelaki naik syahwatnya jika melihat aurat perempuan.Itu normal. Jadi untuk selamat dunia akhirat, lelaki dan perempuan wajib jaga aurat masing-masing.Ikut saranan al-Quran dan hadis.

Tafsiran ajaran al-Quran dan hadis disampaikan oleh ilmuan agama seperti khatib Jumaat itu.Lelaki dan perempuan ikut saja panduan al-Quran dan hadis jika mahu selamat.Jangan mahu dibantah hukum-hakam agama.HENDAK SERIBU DAYA..TAKNAK SERIBU DALIH.....PANDAI-PANDAI LAH NANTI MENJAWAB DAN BERDALIH DIHADAPAN ALLAH....Tak takut ker???

Saya perhatikan sekarang ini ramai perempuan bertudung. Alhamdulillah. Tetapi yang tidak sedapnya, semakin ramai wanita bertudung tetapitidak menutup bahagian sensitif.Lepas tu, disalahkan pula lelaki mata keranjang...Lelaki buaya darat...Lelaki mengganggu..Lelaki sexual harashment.....Sape suruh buat-buat suara manja?? Sape suruh ??? Sapa suruh telanjang dikhalayak ramai??? Sama-sama kita fikirkan..