Ahlan Wasahlan

~Teman Sejagat~

Friday 28 December 2012

28/12/2012..Jumaat terakhir yang terindah!! (^_^)


28/12/2012..Jumaat terakhir dalam tahun 2012...




Entry kali ni, ku ceritakan dengan penuh rasa syukur dengan nikmat kehidupan yg kurasai...

Alhmdulillah..Alhmdulillah...alhamdulillah....Allah permudahkan urusanku...sekalipun ada urusan yg x sngaja ditinggalkan..huhuhu

hari ni, aku belajar bnyak perkara..
Aku belajar bagaimana untuk terus MENGHARGAI....
Aku belajar mnghargai nikmat MASA yg Allah beri padaku..
Aku belajar mnghargai mereka yang menyayangiku..
Aku belajar mnghargai setiap ilmu yang aku peroleh walaupun cuma secebis kata2..
Aku belajar bagaimana untuk terus mndoakan mereka yang turut mndoakan aku..



Hari ni, dia yang ku sayang col....

M : Assalamualaikum...ha, duk buat ape??
aku : wa'salam..duk rilex ja. rehat tahan sakit perut..
M : sakit perut? Ada kelas x ari ni?
aku : kelas? eh....jap...ada....(masa tu dh kul 10.30. kelas start kul 10)...waaaaaa.....x ingat la mak!!!!... "

ni la urusan yang x sengaja ditinggalkan..kena mak jgk yang bagitahu..bru ingat kot..haha... THANK YOU ummi! you are the best mom i ever had...



Hari ini jugak, dia yang ku sayang memberi satu kejutan..haha..kejutan yang sangat berharga..

"Iqah...sebenarnya kan...
sy dh x tahan dh...
maybe ni lah penamatnya..
sy harap iqah x bnci sy, x mrh sy...
mgkin ni lah petandanya...hmmm..."

Luruh jantung dpt mesej ni pagi tadi...rupa-rupanya.....SAJA NAK PEKENA ORANG...adoi laaaa Mr L...dush sebijik...



Hari ini, dia yang ku sayang sedang berhadapan dengan detik2 genting dalam hidupnya..

Mr A...ayahnya sedang menjalani pembedahan..aku turut merasai kesannya.. teringat abah di rumah. Bagaimana agaknya bila abah berada di tempat ayah dia yang ku sayang itu?? Allah....mesti aku lebih lemah dari dia. Mesti semangatku langsung terus melayang-layang entah ke mana. sekarang, aku cuma mampu menemaninya menghadapi saat-saat itu bersama. Sama-sama memberi kata semangat...semoga dia terus tabah.. aku tahu dia seorang yang kuat :')



satu persatu mereka yang ku sayang hadir. Saat diri ini perlukan semangat untuk menghadapi peperangan dunia... OH EXAM....

aku terus belajar dan terus belajar mnghargai setiap hembusan nafasku...

Allah...nikmatnya pemberianMu...terus aku katakan pada diri.."tidak ada nikmat yang lebih baik selain dari apa yg telah Allah beri..."

:') moga hati terus yakin...istiqamah...dan BERIMAN kepadaNYA...



Sekian sahaj untuk kali ini...insya-Allah..jika panjang umur, akan kuceritakan lagi sedikit sebanyak lumrah hidup yang ku lalui... (^_^)


No comments:

Post a Comment